Page 25 - Borgerbladet
P. 25

Spejdernyt Sommerlejre I uge 29-30 var Starup spejderne på en an- derledes spejderlejr end vi plejer pga. covid- 19. 12 junior og trop spejdere i alderen 11-15 år var på cykeltur sammen med 6 ledere. Mikro/mini og en masse andre børn fra Varde kommune var på indianerlejr på vores egen spejdergrund. Junior og trop cyklede fra Horsens til Him- melbjerget via den skæve bane og var ude at se en masse seværdigheder undervejs. Vi overnattede i vores egne telte i 4 forskellige byer. Hver spejder havde deres egen cykel med til turen. Vi startede i udkanten af Horsens ved golf- klubben, hvor vi cyklede til Østbirk. Vi havde fået lov til at låne Østbirk spejdernes toilet, så vi lige havde lidt luksus. Her startede vi alle med at sætte deres telte op, da spejderne sov i små hold i flere små telte, da vi havde covid- 19 som en lille udfordring. Dette tacklede vi også ved at hver af de små hold lavede mad til sig selv på hver deres trangia. Denne som- merlejr var også anderledes i forhold til at spejderne var mere selvstændige end de før har skulle være. Spejderne stod nemlig også selv for indkøb samt at administrere pengene til det. Denne aften i Østbirk startede vi roligt ud og hyggede os med kongespil og en lille legeplads. Dagen efter pakkede vi så teltene sammen og cyklede videre til næste by. Her landede vi på campingpladsen i Bryrup. Denne dag var der lidt mere gang i. Her kørte vi med vete- ranbanen Bryrup-Vrads. Bagefter stod den på aftensmad. Her fik vi Starup spejdernes helt egen kok til at lave en kokkens efterfølger i ægte Masterchef stil. Alle fik lavet risottoen – nogle bedre end andre – selvom der kom en ordentlig regnbyge. Herefter kom alle spejderne ud at bade i badeland og sejle i ka- no på søen. Her var der nogle der lige tog en dukkert mere. Næste morgen pakkede vi igen sammen og cyklede her videre til Them. Her havde vi igen fået lov til at låne et toilet i en spejder- hytte. Om eftermiddagen tog vi ind til Them,  Borgerbladet 25