Page 17 - Borgerbladet
P. 17

nam, så skal man bare gå over, og satse på at man ikke bliver kørt ned. I Ho Chi Minh City tog vi på museum, markeder og nød desidste på dage. Vi er så glade for at have været her. Det er virkelig et smukt land at rejse i, og især som backpacker. Landskabet, naturen, omgivel- serne, men ikke mindst mennesker man har mødt i Vietnam. Med meget få timers søvn, gik turen vide- re til vores sidste destination Thailand. De første par dage stod på at udforske Bangkok, lige fra store shoppingcenter, til lækkert mad og en cykeltur i den gamle by- del. Dagene efter skulle vi på en 3 dags tur i bjergene, dog var der først en lang køretur bag et åbent lad i 4-5 timer, op og ned af bjer- gene. Vi var begge meget trætte og også lidt køresyge efter turen. I bjergene fikvi vandret en del, men fik også fornøjelsen af en lille sejltur gennem Thailands smukke natur. Vo- res ben blev meget ømme, men da vi nåede til endestationen, var der et lille telt klar til os, hvor vi skulle overnatte. Vi havde fået af vide, at der var utrolig mange myg så vi havde ri- geligt med myggespray med. Natten stod på, og da vi vågnede meget tidligt næste morgen, fik vi os en frisk morgendukkert i et kæmpe vandfald. Det var helt vildt fedt at prøve. Efter vandreturen tog vi til Chiang Mai, hvor vi lærte at køre tuk tuk. Det var mega sjovt! Med tuk tuk kørte vi hen til nogle ele- fanter, som vi både skulle fodre og bade med, en meget vild og speciel oplevelse at være med til. Vi var endda helt høje på det nogle dage efter. Turen gik tilbage til Bangkok med en 13 timers lang togtur, hvor vi heldigvis kunne ligge ned og sove det meste af vejen. Som skrevet tidligere tager man en dag af gangen. Vi valgte ud af ingenting, at tage et smut forbi Myanmar/Burma og opleve det smukke land. Det er ikke lang tid siden, at   Borgerbladet 17